Reparasjon av tak og oppussing av fasader i gang!

Stilaser på vei opp på fasaden mot Dronningens gate.

Med 12 millioner kroner i donasjon fra Stiftelsen UNI er vi endelig i gang med helt nødvendig reparasjon av taket på Den Gamle Krigsskole. Siden 2008 har det ligget presenninger på taket som omtrent eneste beskyttelse mot regn og snø. Det er det slutt på nå!

Når stillasene likevel er oppe blir også fasader, gesimser, vinduer og takrenner rehabilitert. Etter dette vil bygningen kunne skinne - i hvert fall fra utsiden! 🤩

Neste store og vel så nødvendige prosjekt er å pigge opp kjelleren, stabilisere bygningen og støpe nytt gulv. Starttidspunkt for dette er ikke klart - her trengs finansiering!

Sjelden vinkel: Slik ser Den Gamle Krigsskole ut ovenfra. Daglig leder Asgeir Myhre følger med på jobben som blir gjort av dyktige arbeidere fra City Taktekking. Gammel og råtten takstein plukkes av, stein for stein. Noe kan brukes igjen, mye blir erstattet av spesiallaget takstein fra Nederland.

Første tilskudd fra det offentlige

Neste

Historisk eierskifte