Verdige møte- og selskapslokaler i

Den Gamle Krigsskole

- midt i Oslo sentrum

Fest- og møtelokaler utenom det vanlige

Det er mulig å leie lokaler i Den Gamle Krigsskole til møtevirksomhet, sosiale sammenkomster, middagsselskap eller annet. Den ærverdige krigsskolebygningen fra 1600-tallet ligger i sentrum av Oslo, og her er det historie i veggene. Rommene har ulike størrelser og kan tilpasses ulike formål. Det er internett i hele bygningen, og alle rommene kan rigges til med projektor dersom det er ønskelig.

Stiftelsen Den Gamle Krigsskole inngår samarbeidsavtale med Restaurantdrift

Siden høsten 2021 har Stiftelsen DGK gjennomført godt over 300 arrangementer i Den Gamle Krigsskolen i Tollbugata 10. Mer enn 12.000 gjester har vært innom. Bygget er i hyppig bruk for mange typer arrangementer som undervisning, filminnspillinger, styremøter, generalforsamlinger, boklanseringer, sjakkturneringer, bryllup, konfirmasjoner, firmafester, foredrag, private jubileer og kulljubileer, dans og musikkforestillinger for å nevne noe. For alle, som har lagt ned betydelig frivillig innsats i T-10, er det gledelig å oppleve interessen for bruk av det flotte kulturminnet og alle gode tilbakemeldinger vi har fått på veien.

Stiftelsens formål er å sette bygget i god stand og holde det åpent for allmenheten. Dette er styrende for alt vi gjør.

Private gavemidler og driftsinntekter fra utleie har gitt oss muligheten til å starte store, nødvendige oppussingsprosjekter. Dette krever mye tid og oppmerksomhet fra «byggherresiden». Det gjelder både på kort sikt i prosjektfasen, og på lang sikt for å sikre videre utvikling og drift av eiendommen. For å håndtere disse utfordringene best mulig, er det nødvendig med profesjonell hjelp. DGK har derfor inngått en avtale med Restaurantdrift AS for drift av selskapslokalene i T-10.

Alle henvendelser om arrangementer må rettes til Restaurantdrift, og avtaler inngås direkte mellom bruker og RD:

Stiftelsen Den Gamle Krigsskole har etablert rammeavtale med Forsvaret for leie av lokaler til ulike typer arrangementer.

Klikk her for å se Krigsskolen i 3D eller les mer om de ulike rommene under 👇

ORDRESALEN

• Seminar eller foredrag

Ordresalen kan brukes til seminar eller annen møtevirksomhet. Salen har internett og projektor med stort lerret. Talerstolen med tilkoblet mikrofon og høyttaler gir gode lydforhold for større forsamlinger.

• Festmiddag

Det store rommet gjør det mulig å dekke til middagsselskap for mange mennesker.

QUARTERET OG BAREN

• Kaffepause

Utenfor Ordresalen er Quarteret hvor gjester kan ha kaffepauser eller nyte annen drikke fra baren.

• Baren

Baren kan brukes slik gjester ønsker selv. Her kan man koke og servere kaffe eller annen drikke etter ønske.

DE TRE GRANERS SAL

• Middagsselskap

De Tre Graners Sal er et vakkert rom hvor det kan dekkes opp til 30 gjester. Salen har tilhørende saler som passer til en stående velkomstdrink eller annet.

• Stue

Den tilhørende stuen har plass til ca. 30 gjester. Her kan man drikke kaffe og slå av en prat.

HEGERMANNSALEN

• Mottakelse

Hegermannsalen er bygningens mest praktfulle sal med rosa silkevegger, Hagakrone i taket og rike modelleringer i rosetten. Rommet domineres av et Diderich Hegermann portrett. Hegermann var sjef da Krigsskolen flyttet inn i Tollbugata 10 i 1803.

• Eksempel på mottakelse

For å komme til De Tre Graners Sal kan man gå gjennom Hegermannsalen. Rommet er derfor perfekt til mottakelse. Her har man valgt å sette inn et bord med drikke og fingermat.

MØTEROM

• Kongeværelset

Møterom for åtte møtedeltakere.

• Generalmajor Hesselbergs stue

Møterom for ca. 10 deltakere.

• Feltmarskalk Arnoldts sal

Denne salen kan romme ca. 20 møtedeltakere.

• Prydz's sal

Blankenborg Prydz’ sal tar opp til 30 møtedeltakere.

Fruesalongen i Den Gamle Krigsskolen er et historisk spennende rom hvor kvinnene fikk trekke seg tilbake mens mennene hadde møter. Dette unike rommet kan leies for selskaper eller andre sosiale sammenkomster.

Fruesalongen

Fruesalongen kan leies til spesielle sammenkomster hvor hygge står i fokus. Kanskje Afternoon Tea?

Salongen har plass til ca. 15 gjester.