Historisk eierskifte

Stiftelsen Den Gamle Krigsskole, ved styreleder Ole Rikard Høisæther, har fått overlevert nøkkelen til Den Gamle Krigsskole fra Forsvarsdepartementet, her representert ved adm. direktør i Forsvarsbygg Thorbjørn Thoresen (til venstre). Foto: Astrid Des Rosiers/Oslo Byes Vel

Stiftelsen Den Gamle Krigsskole, ved styreleder Ole Rikard Høisæther, har fått overlevert nøkkelen til Den Gamle Krigsskole fra Forsvarsdepartementet, her representert ved adm. direktør i Forsvarsbygg, Thorbjørn Thoresen. Stiftelsen har betalt kr. 10 for bygningen etter å ha kjempet i flere år mot et salg til kommersielle aktører. Tollbugata 10 skal rehabiliteres med midler fra det offentlige og private, og åpnes for allmenheten.

8. juni debatterte Stortinget Krigsskolens fremtid igjen med innlegg fra de fleste partier. Debatten endte med et enstemmig stortingsvedtak om å be Kulturdepartementet om å utrede behov for offentlig støtte til rehabiliteringen av dette nasjonale kulturminnet.

Reparasjon av tak og oppussing av fasader i gang!

Neste

Forsvarsdepartementet overdrar Tollbugata 10 for kr. 10,-